Pagina's

woensdag 12 mei 2010

3 en 4 centimeter
















Deze popjes heb ik een tijdje geleden gebreid. Links is 4 cm en rechts 3 cm. Ik heb verschillende diktes garen gebruikt, vandaar het maatverschil.
De roosjes en blaadjes zijn geborduurd met dmc-garen. Het blauwe hoedje is gehaakt. Op de achtergrond zie je een geborduurd kussentje van 5 x 5 cm. Het geheel hangt bij mij aan mijn servieskast.
Zijn 't geen snoepjes?
















Dit is 't aardbeivrouwtje. Zij is ook 3 cm.en zwaait de scepter over de aardbeienplukkers.
Sorry voor de wat donkere foto.





















Dit  popje is 12 cm. Het pakje heb ik gebreid volgens een beschrijving in de DHN. Ik vind het jammer dat ik deze kleur gekozen heb. Het was min of meer een proefje. Als ik geweten had dat 't zo leuk zou worden, had ik een andere kleur gekozen, wit, rose of crème. Ga ik misschien een keer doen. De schoentjes en beentjes heb ik geschilderd, zodat 't lijkt dat ze een maillot aan heeft. Het is een klokkend rokje en het jasje is over dwars gebreid. Oja, ze heeft ook nog een slipje aan.

3 opmerkingen:

michelle zei

Wat lief allemaal en het gebreide pakje vind ik best leuk in die kleuren!

adrie zei

Wat ziet het er allemaal mooi uit,die gebreide popjes en jurkjes vind ik geweldig(heb je daar een patroon van?)
groetjes adrie

Heleni zei

Adrie, sorry dat 't zo lang heeft geduurd dat ik reageer, maar ik heb niet eerder je reactie gezien.
Het patroontje staat in een DHN van vorig jaar.
Ik weet zo gauw niet meer welke.
Ik heb begrepen dat je ook bij Josje bent geweest vorig jaar. Wat was 't leuk hè.

groet Heleni

Related Posts with Thumbnails